سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
نویسنده : حسین شجاعی
تاریخ : دوشنبه 92/3/13
نظر

                                                                                      کلمات قصار امام خمینی رحمة الله علیه             

کلمات قصار امام خمینی(رحمة الله علیه)



ادای تکلیف
مهم برای ما این است که ما به تکلیفمان عمل بکنیم.
نباید نگران باشیم که مبادا شکست بخوریم، باید نگران باشیم که مبادا به تکلیف عمل نکنیم .
تکالیف الهی امانات حق هستند.
ما به وظیفه‏مان عمل می‏کنیم، و خدای تبارک و تعالی از ما بیشتر از آنچه قدرت داریم نمی‏خواهد.
اگر ما به تکلیفی که خدای تبارک و تعالی برای ما تعیین فرموده است عمل بکنیم، باکی از این نداریم که شکست بخوریم.
کشته بشویم تکلیف را عمل کردیم، بکشیم هم تکلیف را عمل کردیم.
ما می‏خواهیم اسلام را حفظ بکنیم، با کناره‏گیری نمی‏شود حفظ کرد. خیال نکنید که با کناره‏گیری تکلیف از شما سلب می‏شود، تکلیف دو چندان است.
همه ما، مأمور به ادای تکلیف و وظیفه‏ایم، نه مأمور به نتیجه.



ارتش
ملت و ارتش از هم جدایی ندارند.
ارتش ما از ماست و ما از ارتش.
ارتش ما ضامن استقلال کشور ماست.
ارتش ما پشتوانه ملت ماست.

<** ادامه مطلب... **>
همان طور که ملت بدون ارتش نمی‏تواند ادامه زندگی بدهد، ارتش هم بدون ملت نمی‏تواند ادامه زندگی بدهد.
افتخار و آفرین بر ارتشی که در اوج تصمیم جاودانه خود، حصار تعبد طاغوت را شکست.
در ایران نیز که این معجزه عصر به دست ملت انجام گرفت، قوای مسلح متعهد و فرماندهان پاک و میهندوست ‏سهم بسزایی داشتند.
درود بر تمام نیروهای مسلح و متعهد اسلامی، که با گرایش به انقلاب مقدس ایران و به پشتوانه ملت عزیز، کاخ ستمگری را واژگون کردند.
ارتش وقتی می‏تواند استقلال و غرور خودش را حفظ کند که ببیند خودش هست، نه این که از خارج یک کسی بیاید و مستشارانی بیایند و خواهند او را اداره کنند.
ارتش اساس یک مملکت است، حافظ یک مملکت است و اگر ارتش، اسلامی و فکرش اسلامی بشود، مملکت را به کمال مطلوب می‏رساند.
اگر سلسه مراتب حفظ نشود ارتش رو به ضعف می‏رود، و اگر - خدای نخواسته ارتش ما رو به ضعف برود کشور ضعیف خواهد شد.
اگر ارتش اصلاح بشود استقلال کشور حفظ می‏شود، و اگر - خدای نخواسته - در ارتش یک فسادی باشد استقلال کشور به خطر می‏افتد.
ارتش اساس و رکن استقلال یک کشور است.
بسیج
بسیج لشکر مخلص خداست.
بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‏یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‏نشانی گرفته‏اند.
بسیج‏شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‏های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‏دهد.
بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‏های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‏اند.
من دست‏یکایک شما پیشگامان رهایی را می‏بوسم و می‏دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.
حقیقتا اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری، و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود
تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران، یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

من امیدوارم که این بسیج عمومی اسلامی، الگو برای تمام مستضعفین جهان و ملتهای مسلمان عالم باشد و قرن پانزدهم قرن شکستن بتهای بزرگ، و جایگزینی‏اسلام و توحید به جای شرک و زندقه، و عدل و داد به جای ستمگری و بیدادگری،وقرن انسانهای متعهد به جای آدمخواران بی‏فرهنگ باشد.
جنگ تحمیلی عراق علیه ایران
ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم.
ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم.
ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم.
ما برای ادای تکلیف جنگیده‏ایم و نتیجه فرع آن بوده است.
ما مظلومیت‏خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‏ایم.
ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‏ایم.
این جنگ و تحریم اقتصادی و اخراج کارشناسان خارجی، تحفه‏ای الهی بود که مااز آن غافل بودیم.
ما در جنگ ریشه‏های انقلاب پربار اسلامیمان را محکم کردیم.
البته دفاع بر هر مسلمی، بر هر انسانی واجب است و ما به حسب امر خدادفاع کردیم از خودمان و دفاع کردیم از اسلام.
جنگ در عین حال که ناگوار بود و شهرهای ما را خراب کرد، ولی برکاتی داشت‏که اسلام به دنیا معرفی شد.
جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد، در مقابل اسلام احساس‏ذلت کنند.
جنگ ما جنگ فقر و غنا بود، جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود، و این جنگ‏از آدم تا ختم زندگی وجود دارد.

جنگ و دفاع
در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن، آمادگی لازم رزمی راداشته باشد.
ما مرد جنگیم و تسلیم برای مسلمان معنا ندارد.
مبارزات کشور ما عقیدتی است و جهاد در راه عقیده، شکست‏ناپذیر است.
باید با قدرت به پیش برویم و با قدرت، با همه کسانی که به ما می‏خواهندتجاوز و تعدی کنند مبارزه کنیم.
ما می‏گوییم، تا شرک و کفر هست مبارزه هست، و تا مبارزه هست ماهستیم.
تنها در سختیها و گرفتاریها و حقگوییها در مقابل قدرتهای شیطانی است که‏مدعیان لاف‏زن از متعهدان بی سر و صدا، و خالصان فداکار از مغشوشان ریاکارمتمایز می‏شوند.
قدرت نظامی و سلاحهان مدرن هرگز نمی‏تواند با خشم انقلابی و مقدس ملتها مقابله‏کند.
اگر فرماندهان پاکدامن متصدی امر باشند، هرگز برای دشمنان کشورها امکان‏کودتا یا اشغال یک کشور پیش نمی‏آید و یا اگر احیانا پیش آید، به دست‏فرماندهان متعهد شکسته شده و ناکام خواهد ماند.
اسلام وقتی هم که جنگ می‏کرد، جنگ کردنش مثل جنگ کردن‏های کشورگشاهانبوده است که بخواهد یک کشوری را بگیرد، اسلام می‏خواسته آدم درست کند.
ذکر فداکاریها و مجاهدات مجاهدین صدر اسلام، نه تنها در امروز بلکه تا ابداسلام را زنده نگه می‏دارد.
در میدان جنگ از قلت عدد نترسید، از شهادت نترسید، هر مقدار که عظمت‏داشته باشد مقصود و ایده انسان، به همان مقدار باید تحمل زحمت بکند.
آن مذهبی که جنگ در آن نیست ناقص است.
ما را نترسانید از این که نظامی می‏آوریم، ما نظامیهای شما را دفنشان‏می‏کنیم.
ما برای میهن عزیزمان، تا شهادت یکایک سلحشوران ایران زمین مبارزه‏می‏کنیم، و پیروزی ما حتمی است.
آنها که تصور می‏کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان، با سرمایه‏داری و رفاه‏طلبی منافات ندارد، با الفبای مبارزه بیگانه‏اند.
خدا به ما تکلیف کرده است که با این مخالفین اسلام و مخالفین ملت اسلام‏مبارزه کنیم.
ما تا آخرین نفس ایستاده‏ایم.
تکلیف ما این است که در مقابل ظلم بایستیم.
دفاع از مملکت اسلامی،دفاع از نوامیس مسلمین، از واجبات شرعیه الهیه‏ای‏است که بر همه ما واجب است.
دفاع هم یک حق مسلمی است که اسلام و غیراسلام برای انسان قائل است.
باید هشیار باشید که نباید ما دشمن را خوار و ضعیف بشماریم.
با اتکال به خدای قادر مجهز شوید به سلاح و صلاح، که خدای بزرگ با شماست.


حج
حج از آن روزی که تولد پیدا کرده است ، اهمیت بعد سیاسی‏اش کمتر از بعدعبادی‏اش نیست .
حج تنظیم و تمرین و تشکل این زندگی توحیدی است . حج عرصه نمایش ، و آیینه‏سنجش استعدادها و توان مادی و معنوی مسلمانان است .
یکی از مهمات فلسفه حج، ایجاد تفاهم و تحکیم برادری بین مسلمین است .
بیتی که برای قیام تاسیس شده است، آن هم قیام للناس ، پس‏باید برای همین مقصد بزرگ در آن اجتماع نمود .
این بیت معظم برای ناس بنا شده و برای قیام ناس .
همه مسلمانان باید در تجدید حیات حج و قرآن کریم ، و بازگردنداندن این دو ،به صحنه‏های زندگی‏شان کوشش کنند .
حج بی‏روح و تحرک و قیام، حج بی‏برائت ، حج بی‏وحدت ، و حجی که از آن هدم کفرو شرک بر نیاید حج نیست .
ان شاء الله - ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج ، این منبر بزرگی که بر بلندای‏بام انسانیت باید صدای مظلومان را به همه عالم منعکس سازد ، و آوای توحید راطنین اندازد ، صدای سازش با آمریکا و شوروی و کفر و شرک نواخته شود .
در مکه مکرمه بتها را بشکنیم ، و شیاطین را که در راس آنها شیطان بزرگ‏است ، در عقبات رمی کنیم و طرد نماییم ، تا حج‏خلیل الله و حبیب الله و ولی الله مهدی عزیز را بجا آورده باشیم .
این پدر توحید و بت‏شکن جهان به ما و همه انسانها آموخت که قربانی در راه‏خدا ، پیش از آن که جنبه توحیدی و عبادی داشته باشد ، جنبه‏های سیاسی و ارزشهای‏اجتماعی دارد .
ای گویندگان ! نویسندگان! در اجتماعات بزرگ ، عرفات و مشعر و منا و مکه‏معظمه و مدینه منوره ، مسائل اجتماعی و سیاسی مناطق خود را به گوش برادران‏ایمانی برسانید ، و از هم طلب نصرت کنید .
مسلمین اگر حج را پیدا کنند ، آن سیاستی که در حج به کار رفته است از طرف‏اسلام ، همان را پیدا کنند کافی است برای این که استقلال خودشان را پیدا کنند .
اعلان برائت از مشرکان، که از ارکان توحیدی و واجبات سیاسی حج است ، بایددر ایام حج به صورت تظاهرات و راهپیمایی ، با صلابت و شکوه هر چه بیشتر و بهتربر گزار شود .
فریاد برائت ازمشرکان مخصوص به زمان خاص نیست ، این دستور است وجاوید .
به منا روید و آرزوهای حقانی را در آن جا دریابید ، که آن ، قربانی نمودن‏محبوبترین چیز خویش در راه محبوب مطلق است . و بدانید تا از این محبوبها ، که‏بالاترینش حب نفس است- و حب دنیا تابع آن است - نگذرید به محبوب مطلق‏نرسید .
در سعی بین صفا و مروه ، با صدق و صفا سعی در یافتن محبوب کنید ، که با یافتن‏او همه بافته‏های دنیایی گسسته شود ، و همه شکلها و تردیدها فرو ریزد ، و همه‏خوف و رجاهای حیوانی زایل شود .
در طواف حرم خدا که نشانه عشق به حق است ، دل را از دیگران تهی کنید و جان‏را از خوف غیر حق پاک سازید ، و به موازات عشق به حق ، از بتهای بزرگ وکوچک ، و طاغوتها و وابستگانشان برائت جویید ، که خدای تعالی و دوستان او ازآنان برائت جستند ، و همه آزادگان جهان از آنان بری هستند .
لبیک‏گویان برای حق ، نفی شریک به همه مراتب کنید و از خود که منشا بزرگ‏شرک است ، به سوی او - جل و اعلی - هجرت نمایید .
در لبیک - لبیک ، بر همه بتها گویید ، و فریاد بر همه طاغوتهاو طاغوتچه‏ها کشید .
در لمس حجر الاسود ، بیعت با خدا بندید که با دشمنان او و رسولانش و صالحان‏و آزادگان دشمن باشید ، و به اطاعت و بندگی آنان - هر که باشد و هر جا که باشد- سر ننهید . و خوف و زبونی را از دل بزدایید که دشمنان خدا ، و در راس آنان‏شیطان بزرگ زبونند ، هر چند در ابزار آدمکشی و سرکوبی و جنایتشان برتری داشته‏باشند .
با حال شعور و عرفان به مشعر الحرام و عرفات روید ، و در هر موقف ، به‏اطمینان قلب بر وعده‏های حق و حکومت مستضعفان بیفزایید ، و با سکوت و سکون ،تفکر در آیات حق کنید .
توجه داشته باشید که سفر حج‏سفر کسب نیست ، سفر تحصیل دنیا نیست ، سفر الی‏الله است .
دعا و مناجات
این ادعیه انسان را از این ظلمت بیرون می‏برد . وقتی که از این ظلمت بیرون‏رفت ، انسانی می‏شود که برای خدا کار می‏کند ، کار می‏کند اما برای خدا ، شمشیرمی‏زند برای خدا ، مقاتله می‏کند برای خدا ، قیامش برای خداست . نه این است که‏ادعیه انسان را از کار باز می‏دارد .
در هر صورت ، ظرایفی در این ادعیه مبارک هست که سابقه ندارد . اینها راتوجه بکنید ، انسان را این ادعیه می‏تواند حرکت بدهد .
این ادعیه ، در ماه مبارک رجب ، و خصوصا در ماه مبارک شعبان ، اینها مقدمه‏و آرایشی است که انسان به حسب قلب خودش می‏کند ، برای این که مهیا بشود برودمهمانی ، مهمانی خدا .
مناجات شعبانیه از بزرگترین مناجات ، و از عظیمترین معارف الهی ، و ازبزرگترین اموری است که آنهایی که اهلش هستند ، می‏توانند تا حدود ادراک‏خودشان استفاده کنند .
این ادعیه‏ای که وارد شده است در ماه مبارک و در ماه شعبان ، اینها راهبرماست به مقصد .
در شب قدر مسلمانان با شب زنده‏داری و مناجات خود ، از قید بندگی غیر خدای‏تعالی - که شیاطین جن و انس‏اند - رها شده و به عبودیت‏خداوند در می‏آیند .
اینهایی که از کتب ادعیه انتقاد می‏کنند ، اینها برای این است که نمی‏دانند ،جاهلند ، بیچاره‏اند، نمی‏دانند که این کتاب ادعیه چطور انسان می‏سازد .
دعا و مناجات این ادعیه انسان را از این ظلمت بیرون می‏برد . وقتی که از این ظلمت بیرون‏رفت ، انسانی می‏شود که برای خدا کار می‏کند ، کار می‏کند اما برای خدا ، شمشیرمی‏زند برای خدا ، مقاتله می‏کند برای خدا ، قیامش برای خداست . نه این است که‏ادعیه انسان را از کار باز می‏دارد .
در هر صورت ، ظرایفی در این ادعیه مبارک هست که سابقه ندارد . اینها راتوجه بکنید ، انسان را این ادعیه می‏تواند حرکت بدهد .
این ادعیه ، در ماه مبارک رجب ، و خصوصا در ماه مبارک شعبان ، اینها مقدمه‏و آرایشی است که انسان به حسب قلب خودش می‏کند ، برای این که مهیا بشود برودمهمانی ، مهمانی خدا .
مناجات شعبانیه از بزرگترین مناجات ، و از عظیمترین معارف الهی ، و ازبزرگترین اموری است که آنهایی که اهلش هستند ، می‏توانند تا حدود ادراک‏خودشان استفاده کنند .
این ادعیه‏ای که وارد شده است در ماه مبارک و در ماه شعبان ، اینها راهبرماست به مقصد .
در شب قدر مسلمانان با شب زنده‏داری و مناجات خود ، از قید بندگی غیر خدای‏تعالی - که شیاطین جن و انس‏اند - رها شده و به عبودیت‏خداوند در می‏آیند .
اینهایی که از کتب ادعیه انتقاد می‏کنند ، اینها برای این است که نمی‏دانند ،جاهلند ، بیچاره‏اند، نمی‏دانند که این کتاب ادعیه چطور انسان می‏سازد .
دعوت به قیام
وصیت من به ملتهای کشورهای اسلامی این است که انتظار نداشته باشید که‏از خارج ، کسی به شما در رسیدن به هدف - که آن اسلام و پیاده کردن احکام اسلام‏است - کمک کند . خود باید به این امر حیاتی که آزادی و استقلال را تحقق‏می‏بخشد قیام کنید .
ملتها باید قیام کنند و خودشان را از دست‏حکومتهای خودشان ، و قدرتهای‏بزرگ نجات بدهند .
امیدوارم که مسلمانان سایر کشورها از تجربیات مسلمانان ایران پند گرفته‏و توی دهن غرب بزنند، و روی پای خود بایستند ، و با تمسک به اسلام به‏افتخارات گذشته خود دست‏یابند .
ای مسلمانان غیرتمند اقطار عالم ! از خواب غفلت برخیزید و اسلام و کشورهای‏اسلامی را از دست استعمارگران و وابستگان به آنان رهایی بخشید .
آیا برای مسلمانان جهان ننگ نیست که با این همه سرمایه‏های انسانی و مادی ومعنوی ، با داشتن چنین مکتب مترقی و پشتوانه الهی ، تن به سلطه قدرتمندان‏مستکبر و دزدان دریایی و زمینی قرن بدهند .
این ملتها هستند که باید نهضت کنند ، قیام کنند و خودشان را از دست اشرارنجات بدهند .
ملتها باید از جا برخیزند، اگر بنشینند و منتظر این باشند که برای آنها ،دیگران بیایند و کاری چه برای جهات مادی‏شان و چه برای جهات معنوی‏شان ،بکنند ، این اشتباه است .
وظیفه مسلمانان است که قیام در راه اسلام کنند، و دست قدرتهایی را که برای‏نابودی اسلام و برخورداری از منابع مسلمین، مشغول توطئه هستند را قطع کنند.
دردآشنایان جوامع اسلامی، همانان که با محرومان و پابرهنگان میثاق خون‏بسته‏اند، باید توجه کنند که در آغاز راه مبارزه‏اند .
همه ملتهای اسلام با بیداری و با توجه بپاخیزند ، و این دستهای فاسدی که‏می‏خواهد همه ملتهای اسلام را در تحت‏سلطه ابرقدرتها قرار بدهد ، آنها را سرجای خودشان بنشانند .
سکوت در مقابل دستگاه فاسد جبار ، برای ملت اسلام ننگ است .
ملتهای مسلمان ، از فداکاری مجاهدین ما در راه استقلال و آزادی و اهداف توسعه‏اسلام بزرگ ، الگو بگیرند و با پیوستن به هم سد استعمار و استثمار را بشکنندو به پیش ، به سوی آزادگی و زندگی انسانی بروند .
پیروزی ملت مسلمان ایران بدون شک سرمشق خوبی برای سایر ملل ستمدیده جهان ،خصوصا ملتهای خاورمیانه خواهد بود ، که چگونه یک ملتی با اتکا به ایدئولوژی‏انقلابی اسلام بر قدرتهای عظیم فایق می‏آید .
روابط و ضوابط
قوای انتظامی - نظامی و سپاه پاسداران ما مجهز به قوه الهی هستند، سلاحشان الله‏اکبر است و هیچ سلاحی در عالم مقابل همچو سلاحی نیست.
ارتش و سپاه و بسیج و سایر قوای مسلح نظامی و انتظامی و مردمی ما، پیرو اولیایی هستند که همه چیز خود را در راه هدف و عقیده فدا نموده، و برای اسلام و پیروان معظم آن شرف و افتخار آفریدند.
شما ارتشیان و پاسداران،بسیج، ژاندارمری و شهربانی و تمامی نیروهای مردمی مسلح و تمامی مردمی که جانتان را برای اسلام و ایران فدا می‏کنید، بهوش باشید که اسلام را معیار حرکتهای خود قرار دهید.
آن قدری که در ارتش و در سپاه و در قوای مسلح دیگر اخلاق کریمه لازم است، شاید در جای دیگری به آن اندازه لازم نباشد.
آن پاسدار و آن ارتشی که در سنگر خودش نماز شب بخواند، این ارتشی مثل شیر مقاومت می‏کند.
عدم مراعات انضباط سربازی و پاسداری موجب تضعیف قوای مسلح است.
اطاعت از یک فرماندهی که فرمانده اسلام است، واجب است به حسب حکم اسلام، و تخلف حرام است.
ارتشی اگر نظم نداشته باشد ارتشی نیست.
در هیچ قوای مسلح مطلقا، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگهدارند.
هر کس در یک حزب و گروه وارد شد، باید از ارتش و سپاه و سایر قوای انتظامی و نظامی و قوای مسلح خارج شود.
شما باید سعی کنید جهات سیاسی در سپاه وارد نشود، که اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود جهات نظامی آن از بین می‏رود.
من به سران ارتش امر می‏کنم به این که باید در ارتش مسائل سیاسی طرح نشود.
ورود در امور سیاسی همان و حیثیت ارتش از بین رفتن همان!
ارتش باید پاسدار استقلال و امنیت کشور باشد. 


 
 
 
Theme-Designer.Comtd width=td width= Theme-Designer.Com